22.4.2018 16.24, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla
V mělnickém přístavu pokračují úpravy, provoz bude ekologičtější
V mělnickém přístavu letos pokračují úpravy, jeho provoz po jejich dokončení bude ekologičtější. Vzniknou například nové manipulační plochy, silnice a koleje, které umožní vjezd vlakových souprav o celkové délce až 700 metrů bez dalších komplikací v silniční dopravě. ČTK to sdělila vedoucí přístavu Lucie Petržílková.
Některé manipulační posuny zatím vyžadují vyjíždění vlaků z areálu, což znamenalo i opakované spuštění závor a zastavení silničního provozu. Práce na kolejích začaly loni. Úpravy jsou součástí investice v hodnotě několika set milionů korun. Vedení přístavu připravuje i závěrečnou etapu ekologizace kontejnerového terminálu. Její součástí jsou terénní úpravy včetně vzniku zpevněných ploch o rozloze 50.000 čtverečních metrů a 1500 metrů nových terminálových vzájemně propojených kolejí, které ulehčí manipulaci s dlouhými vlakovými soupravami. „Před zahájením je i další stavba, a to připojovací komunikace uvnitř přístavu, která by měla optimalizovat provozní obslužnost nákladní dopravy uvnitř areálu přístavu a příchozí nákladní dopravu směřující do přístavu z mostu přes Labe,“ uvedla Petržílková.
Kruhový sjezd z mostu a nájezd společnost České přístavy v minulosti vybudovala na vlastní náklady, aby odklonila nákladní dopravu mimo obytnou zástavbu. Nyní plánuje rozvoj a modernizaci další přístavní infrastruktury včetně obslužných komunikací uvnitř areálu, sítí a překladních poloh a přístavních zdí. „Bude to ve vazbě na překladní činnost, a to prioritně směřovanou na vodní dopravu,“ uvedla Petržílková.
Přístav Mělník zabírá plochu zhruba 50 hektarů. Dva kontejnerové terminály v něm si pronajímají soukromé společnosti. Denně do něj zajede průměrně šest vlakových souprav, několik desítek kamionů a je přeloženo asi 300 kontejnerů. Přístav umí jako jediný na území republiky zajistit překladní služby statickým kolejovým jeřábem až do váhy břemen 300 tun.
Zdroj: ČTK, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová
22.4.2018 16.24, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla