Marek Lichtenberk: Komu prospívají Dejvice?

19. června 2015 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách , Podnikání s vodou a zákony

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dejvická havárie mnohé rozladila, mnohé pobavila. Jak ale píše na portálu vodárenství.cz Marek Lichtenberk, na mediální obraz kauzy se lze podívat také z jiného úhlu.

Obyvatele Dejvic průjmové onemocnění jistě nepotěšilo. A ostatní Pražany, přiznejme si to, tak trochu pobavila představa snobských spoluobčanů, kteří vysedávají na toaletě. V běžném světě bychom se tomu zasmáli, protrpěli nutné příkoří a vesele dál řešili českou politiku a plánovali dovolenou. Proč tedy média věnovala 14 dní této „kauze“?
Ano, hádáte správně! Právě začala hlavní sezóna pro výrobce balených a minerálních vod a těm se havárie v době prvních letních veder náramně hodí. Léta jim totiž klesají prodeje a nepomáhají ani velké kampaně se světovými modelkami nebo úžasné inovativní produkty.
Spotřebitele prostě už dávno nebaví tahat balíky vod ze supermarketů. Teď jsou přece v oblibě farmářské trhy, festivaly jídla a zdravé výživy. Do tohoto trendu balené vody s chemickou příchutí prostě nepatří. A co víc? Restauratéři už také automaticky neobjednávají kamiony malých lahviček minerálek. Raději připraví domácí limonády, které nejenže zákazníkům chutnají, ale hlavně na nich restaurace také více vydělají.
Výrobcům minerálek tak zbývaly buď oči pro pláč, nebo se dát na modlení, anebo doufat v nějakou havárii. To třetí, se poštěstilo. Tak proč toho nevyužít, že ano? Trochu tu kohoutkovou přidusit. Občany postrašit. Ideálně přes děti, to vždycky funguje. Přidáme taky trochu bulváru. Třeba kdyby ta kanalizace vedla ze Střešovické nemocnice, kde je infekční oddělení, že ano?
V době letních veder mají i několikaměsíční prodeje velkou hodnotu. Každý týden, po který se „minerálníkům“ daří nás vystrašit, se počítá a tržby se řádově násobí. Pokud by se podařilo výrobcům minerálních a balených vod zastavit pokles prodejů alespoň v tomto roce, mělo by to svoji hodnotu. Po letech by se konečně zastavil propad. Tak bojují.
Co my na to? Začneme tahat balíky vod ze supermarketů? To ukáže čas. Určitě bude zapotřebí důsledné vyšetření celého případu ze strany města jako vlastníka i provozovatelské společnosti. To, o co by teď mělo jít především, jsou ale fakta, ne bulvární informace.

Zdroj: www.vodarenstvi.cz, autor: Marek Lichtenberk, ilustrační foto archiv Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace