Lipensko má nové logo, turistické materiály a časopis

30. září 2016 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

lipensko-titulka

Nový časopis, který je obrazem dění na celém Lipensku, nová informační brožura ve třech jazykových mutacích a hlavně nové logo území. To jsou aktivity Turistického spolku Lipenska (TSL), jak dnes informoval předseda TSL Jiří Mánek.

„Možná to zní zvláštně, ale na tomto území je to vůbec poprvé, kdy je celý region prezentován uceleně v jednom společném materiálu. Dosud se řada subjektů prezentovala samostatně, což samozřejmě všechny stojí mnohem více času, úsilí i peněz. Nová brožura je výborným pojítkem celého regionu a časopis je skutečně reprezentativní, jsme na něj pyšní,“ uvedla starostka Černé v Pošumaví Irena Pekárková.

Dlouhodobým cílem TSL je vytvořit na Lipensku silnou destinační společnost, která by integrovala zájmy celého regionu tak, aby Lipensko bylo konkurenceschopnou destinací evropského významu. Účelem TSL je sdružovat obce, podnikající právnické osoby, zájmové spolky a fyzické osoby, mající provozovnu, sídlo či trvalý pobyt v lipenské oblasti, nebo v oblasti Lipenska vyvíjí činnost, která významným způsobem aktivně napomáhá rozvoji cestovního ruchu. Cílem spolku je podporovat svou činností rozvoj turistické oblasti Lipensko a tím vytvářet podmínky pro lepší podnikání a pro více pracovních míst.

TSL  na začátku října nově vydá časopis s názvem Lipensko. „Časopis přináší zajímavé příběhy lidí z Lipenska, snaží se ukázat zdejší krásnou přírodu, přináší tipy na výlet, zabývá specifickou historií zaniklých osad. Záměrem je, aby v časopise našli cenné informace místní lidé, také aby oslovil turisty. První číslo má téměř 100 stran a obsahuje více než 100 krásných fotografií. Myslím, že záměr se povedlo naplnit,“ uvedl Mánek.

Časopis bude k dostání ve všech regionálních informačních střediscích, ve 12 prodejnách Jednoty Kaplice, a hoteloví hosté jej dostanou i na recepcích hotelů. Spolek také vydal informační brožuru s názvem „Lipensko – užijte si výlet“, vyšla ve třech jazykových mutacích v celkovém nákladu 50.000 tisíc kusů a zahrnuje oblasti 11 lipenských obcí od Stožce po Rožmberk se stručným popisem a tipy na výlet. Ta se bude zdarma rozdávat na veletrzích cestovního ruchu, v informačních střediscích a opět na recepcích regionálních ubytovatelů.

Lipensko má také nově vytvořené logo a grafický manuál, podle kterého bude vytvářet všechny materiály. „Nebylo jednoduché vytvořit logo území, které by přesně vystihlo specifika celého regionu. Hledali jsme inspirace v zahraniční, ale nakonec máme velice originální české logo. Chtěli jsme najít pojítko celého území, které by do jednoho znaku zahrnulo přírodu, historii, kulturu, lidi a přitom dát jasně najevo, že jsme turistickou oblastí,“ uvedl Mánek.

Nakonec podle jeho slov pomohly barvy, které člověk vnímá, když je na Lipensku. Je tu tekoucí řeka, je tu velká plocha lipenské nádrže, je tu blankytně modrá obloha a je tu svěží zeleň lesů a luk. „To jsou jasné identifikační barevné pásy, které nám grafik upravil. Udělal z nich totiž turistickou značku. Šipku, která je tolik typická pro českou turistiku a to v barvách typických pro Lipensko. Ve znaku je modrá tekoucí Vltava i dominantní plocha Lipna. Svěží zeleň i blankytně modré nebe a nechybí jasná definice oblasti – Lipensko, od Stožce po Rožmberk,“ dodal Mánek.

Logo teď bude zdobit všechny další materiály, které TSL chystá.“Dalšími produkty, které budou následovat, budou tištěné tipy na výlet s větším mapovým detailem, profesionální webové stránky, aplikace do mobilních telefonů. V současnosti hledáme vhodné dodavatele pro tyto nástroje marketingu, jaké známe z moderních evropských destinací v Rakousku, Itálii nebo Norsku,“ informoval Mánek.

Naše voda, obal brožury TSL

 

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Rybářství a rybníkářství