Kanalizace v Keřkově a Dobré? Přibyslav čeká na ministerstvo

11. ledna 2018 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

kanalizace

S napětím bude radnice v Přibyslavi čekat až do jarních měsíců, zda ministerstvo zemědělství podpoří vybudování kanalizace v místních částech Keřkov a Dobrá. Píše o tom Mladá fronta DNES s tím, že teprve pak město uvidí, co si letos bude moci dovolit.

„Bohužel, pro čtyřtisícové město je to tak zásadní suma, že na dotaci v tomto případě prostě čekat musíme. Zda jsme s žádostí uspěli, však budeme vědět až na přelomu března a dubna,“ krčí rameny přibyslavský starosta Martin Kamarád. Odkanalizování místních částí Keřkov a Dobrá přijde zhruba na 60 milionů korun. Náklady enormně zvyšuje skalnaté podloží, úzké uličky v Keřkově, kopec mezi oběma asi kilometr vzdálenými částmi, přes nějž se budou muset splašky čerpat, i vyřízení omezení na silnici první třídy, pod níž se potrubí bude ukládat.

Dotace by měla činit polovinu předpokládaných nákladů. Na velkou část zbytku si i tak město bude muset vzít úvěr. S rozpočtem ve výši 72 milionů korun, z nichž je na investice vyčleněno jen 24 milionů, si zázraky dovolit nemůže. I když dodavatele město už soutěží, smlouvu s ním podepíše jen v případě získání dotace. „Do zřízení kanalizace nás nutí nový vodní zákon, podle něhož i ty nejmenší obce musí kanalizaci mít. Zároveň ale chceme udělat i něco pro životní prostředí, obě místní části jsou poměrně velké,“ pravil Kamarád.

V Keřkově i Dobré žije dohromady asi 400 lidí. Pokud s žádostí na ministerstvu zemědělství Přibyslav uspěje, bude ji čekat velice náročné období. „Během zhruba dvou týdnů budeme muset s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) vyjednat podmínky omezení provozu na silnici I/19 v Keřkově i Dobré,“ dodal starosta Kamarád.

Potrubí bude třeba položit pod vozovku. Předpoklad je tudíž takový, že by se v obou osadách jezdilo přes léto kyvadlově pouze v jednom pruhu. Pro řidiče se tak Přibyslavsko stane noční můrou. ŘSD si na léto už dopředu nachystalo opravu průtahu městem až k Ronovu. Také v tomto případě by se mělo pracovat vždy v jednom pruhu a jezdit kyvadlově druhým. „Bude potřeba přenosné semafory sladit do zelené vlny,“ domnívá se Martin Kamarád.

Zdroj: regionální mutace Mladá fronta DNES – Vysočina, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová

 

 

 

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace