Jak jsou spokojeni zákazníci se službami PVK

20. října 2014 | Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě , Voda a naše peněženka

Filling glass of tap water

Zákazníci Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) vysoce hodnotí úroveň poskytovaných služeb. Spokojenost s nimi vyjádřilo 98 procent respondentů „telefonického průzkumu spokojenosti 2014“. Informoval o tom mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

„Ve srovnání s loňským rokem se jedná o nárůst o jeden procentní bod a oproti roku 2010 dokonce o téměř šest procentní bodů,“ řekl Tomáš Mrázek.

„Celkovou spokojenost nejvíce ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců PVK, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince,“ dodal.

O jeden procentní bod rovněž vzrostla spokojenost s kvalitou pitné vody. Letos s ní bylo spokojeno 96 procent dotazovaných. Stejné úrovně dosáhla i spokojenost s plynulostí dodávek pitné vody. Vodu z kohoutku pravidelně pije 83 dotázaných. „Nejvyšší nárůst jsme zaznamenali u firemních zákazníků, a to o čtyři procentní body na 74 procent,“ uvedl mluvčí PVK.

Klienti velmi kladně hodnotí také zaměstnance PVK. S jejich profesionalitou je spokojeno 97 procent účastníků průzkumu. „Téměř ke stu procent se vyšplhala spokojenost s našimi odečítači vodoměrů,“ podotkl Mrázek.

S dostatkem informací je spokojeno 83 procent, a s jejich kvalitou 84 procent zákazníků. Pro firmy je hlavním zdrojem informací internet, bytová družstva preferují internet, zákaznickou linku a službu SMS Info. U domácností pak hraje hlavní roli zákaznická linka a internet, a to zejména u mladších klientů s vyšším vzděláním, starší generace dává přednost brožurám a letákům. Webové stránky za posledních dvanáct měsíců navštívilo šestnáct procent respondentů – nejčastěji zástupci bytových družstev (38%).

Znalost značky „Pražské vodovody a kanalizace“ je nadprůměrná. Správný název uvedlo 84 procent respondentů, nejvyšší znalost je u zástupců bytových družstev.

Telefonický průzkum, který provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS – International Business and Research Services s.r.o., probíhal od 1. září do 6. října 2014. Zúčastnilo se ho 700 respondentů, klientů PVK z řad majitelů rodinných domů, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem.

 

Naše voda

 

Související rubriky: Co bychom měli vědět o vodě, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace