Jak je to s pitným režimem?

Aktualizováno 24. srpna 2011 | Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě , Nápoje a voda v potravinách

IMG_4080 pití

Zejména v horkých dnech je nutné, aby lidský organismus přijímal dostatek vody a zamezil tak riziku dehydratace. Ta může v extrémních případsech vyústit do zvýšení rizika rakoviny, infekcím močových cest či poruchám ledvin.

Na počátku je nutné zopakovat, že příjem vody do těla neprobíhá jen prostřednictvím tekutin, ale i polévek, mléka nebo ovoce a zeleniny, kdy se zejména většina druhů ovoce skládá z více než 90 procent právě z vody.

V lidském těle tvoří voda podíl 60 procent, u dětí až 80 procent. Za normálních podmínek přitom ztrácí lidské tělo denně 1,8 až 2,6 litru tekutin, které je třeba doplňovat. Pokud totiž tělo ztratí jen jedno až dvě procenta tekutin z celkové tělesné hmotnosti, mohou nastat první zdravotní problémy, například s polykáním a ztrátou koncentrace.

Potřeba příjmu tekutin u dětí, mládeže a dospělých podle ministerstva zdravotnictví

 

Věk Průměrný příjem tekutiny ml/kg/den Přibližná potřeba tekutin ml/den
kojenec 85 – 170 500 – 1000
Dítě 2 roky 125 1750
Dítě 5 let 100 1800
Dítě 8 let 80 2000
Dítě 10 let 75 2525
Dítě 14 let 55 3025
Dítě 16 let 50 3150
dospělý 35 2500

Naše voda

 

 

Související rubriky: Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách