Hvězdou výčepu 2011 se stal Luděk Matoušek z Hořice

Aktualizováno 20. dubna 2011 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

pivo 03

Absolutním vítězem prestižní soutěže nejlepších výčepních z celé České republiky se dnes stal Luděk Matoušek z restaurace U Matoušků na růžku. Patří mu titul Hvězda výčepu 2011, trofej, šerpa a finanční odměna 30 000 korun.

Hlavní cenou soutěže pro vítěze je podle marketingové ředitelky společnosti Heineken Ludmily Čechová luxusní zájezd all inclusive do Amsterodamu pro dvě osoby. Nejlepší výčepní se tak podívá do míst, kde se psala a píše pivní historie – pivovaru Zoeterwoude, muzea Heineken Experience či ledové jeskyně Extra cold.

Na druhém místě se umístil Karel Knobloch z restaurace Větruše v Ústí nad Labem, třetí příčka patří Martinu Strečokovi z hostince U Čapoše v Mělníku. Pro stříbrné a bronzové místo byly připraveny finanční odměny v hodnotě 10 000 a 5 000 korun. Finanční prémii dále získávají vítězné provozovny, ve kterých tři nejúspěšnější soutěžící působí, a to ve výši 30 000, 20 000 a 10 000 korun. Nejlepší výčepní dnes změřili síly v Lidovém domě v Praze-Kbelích.

Soutěž Hvězda výčepu je určena všem profesionálům z restauračních zařízení, kde se čepují piva z portfolia společnosti Heineken Česká republika. Letos se konala potřetí v řadě. Soutěžící se v uplynulých týdnech nejprve utkali v regionálních kolech v Ústí nad Labem, Královském pivovaru Krušovice a Brně. Z každého kola do dnešního pražského finále postoupilo deset nejlepších výčepních, kteří soutěžili o absolutní titul.

Soutěž Hvězda výčepu měla v regionálním i celostátním kole celkem tři části. V písemném testu soutěžící prokazovali znalosti značky, produktů a pivovarů a správné péče o pivo. V další části měli příležitost prezentovat provozovnu, ve které působí. V praktické zkoušce pak čepovali domácí pivní značky do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru. „Odborná porota posuzuje správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Hodnotí se i celkový dojem při čepování, tedy správná příprava pivního skla, způsob čepování i závěrečné servírování,“ přibližuje Hvězdu výčepu obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti Heineken Česká republika, která soutěž pořádá. Správné čepování piva je důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti.

Zdroj: Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách