Celosvětový prodej piva prý letos stoupne

21. září 2011 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

100_1552 pivo

Celosvětový prodej piva se v letošním roce díky silné poptávce na rozvíjejících se trzích zvýší o zhruba 2,5 procenta po loňském nárůstu o 1,6 procenta. Informuje o tom na základě předpovědi společnosti Plato Logic elektronické vydání týdeníku Marketing & Media.

„Pivní sektor za současné ekonomické situace vykazuje v globálu i nadále odolnost,“ uvedl šéf skupiny Plato Ian Pressnell. V Evropě a Americe letos Plato očekává nárůst prodeje piva o procento. V Asii, Africe a na Blízkém východě by se měl růst pohybovat od čtyř do pěti procent, napsala agentura Reuters.

Z údajů skupiny Plato vyplývá, že největším trhem s pivem v loňském roce zůstala Čína, která díky spotřebě kolem 450 milionů hektolitrů piva zvýšila svůj náskok před druhými Spojenými státy. Na dalších příčkách se umístily Brazílie, Rusko a Německo.

Pozici nejprodávanější značky si loni udrželo čínské pivo Snow, které vaří společný podnik zahrnující druhý největší světový pivovar SABMiller. Následovaly značky Bud Light, Budweiser a Skol největšího světového pivovaru Anheuser Busch InBev.

http://mam.ihned.cz/c1-52904780-celosvetovy-prodej-piva-letos-stoupne

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách