Budvar představil „léčivé“ pivo Pardál s bezovým květem

28. března 2013 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách , Voda a naše peněženka

Budvar restaurace 007

Zajímavou kombinaci chutí přináší nové míchané pivo Budvaru „Pardálovo bezové“ s příchutí černého bezu. Informuje o tom jihočeská mutace deníku Mladá fronta Dnes.

Podle listu reaguje novým produktem národní podnik Budějovický Budvar na vývoj trhu. Podíl ochucovaných piv totiž neustále stoupá. Novinka s dvěma procenty alkoholu cílí na mladé a také na ženy. „Mladá generace má jinou chuťovou preferenci. Vyhovují jí míchané nápoje. Nesmíme zapomínat ani na ženy, které upřednostňují nápoje méně hořké,“ vysvětlil důvod vzniku bezového piva ředitel Budvaru Jiří Boček.

A protože se jedná o variaci piva Pardál, tak i tento produkt ladili sami pijáci. A tentokrát i pijačky. Na začátku bylo 60 pokusných kombinací. Ochutnávači z řad běžných lidí vybrali bezový květ. „Testovalo se velké množství vzorků, v týmu ochutnávačů a ladičůbylo 80 mužů a 20 žen,“ řekla brand manažerka značky Pardál Alena Mazancová. Z testovačů Budvar vybral jednu ženu a jednoho muže, kteří se stali i hlavními aktéry reklamní kampaně.

V budoucnu by se mohly objevit i další příchutě. Z 60 kombinací bylo několik zajímavých a Budvar uvažuje o jejich dalším rozvoji. „Některé kombinace by bylo škoda zahodit a nepracovat na nich dál. Máme je schované. V budoucnu může být i Pardálovo citronové nebo malinové. Bude záležet, jakým způsobem budou konzumenti reagovat,“ řekl ředitel Boček.

Bezový květ je v pivu unikátní. A to i díky pozitivním vlivům na organizmus. „Tato bylina má antibakteriální účinky, stimuluje činnost ledvin a působí očistně na organizmus,“ prozradil vlastnosti bezového květu Petr Košín, který má v pivovaru na starosti výzkum a vývoj. Budvar si od novinky slibuje i to, že osloví nové zákazníky, kteří dosud pivo nepili a dávali přednost „alkoholickým limonádám“. Bezové pivo se bude prodávat v půllitrových plechovkách a skleněných lahvích. Doporučenou cenu v obchodech stanovil Budvar na 15,50 koruny za plech a 13,90 koruny za sklo. Pivovar očekává, že ročně prodá přes 10 tisíc hektolitrů.

Mateřským domovem míchaným piv je Německo. Poprvé se takzvaný radler objevil v 70. letech v jižním Bavorsku.„Jeden hospodský tehdy v létě neměl dost piva a zachránil to tím, že pivo míchal s limonádou. A protože to pili hlavně cyklisti, ujalo se jméno radler,“ objasnil Boček.

Zdroj: regionální mutace Mladá fronta DNES – jižní Čechy

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách, Voda a naše peněženka