Barmani vymýšleli nové drinky z tulamorky

13. prosince 2012 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

L.Glaser_při_přípravě_drinku_Pot_a_slzy

Irská whiskey Tullamore D.E.W. a Česká barmanská asociace otevřely prostor barmanům k recepturám míchaných drinků podle vlastní fantazie. Informoval o tom mediální zástupce společnosti Stock Plzeň Jiří Janoušek.

Soutěž Creative Bartender Competition, která proběhla v renomovaném pražském baru  Cloud9, tak nechala svým účastníkům zcela volné pole působnosti, co se týká použitých surovin i postupů. Jedinou podmínkou bylo zařadit do receptury drinku právě legendární irskou whiskey Tullamore D.E.W., jedničku českých barů i obchodů v kategorii whisky/whiskey. „Toto klání, na rozdíl od běžných soutěží, nesvazuje barmana žádnými omezeními. Záleží jen na něm, jak a jaký nápoj připraví. A právě taková volnost dokonale vyhovuje Tullamore D.E.W.,“ uvedla brand manažerka značky Petra Rybyšarová.

Úkolem barmanů a barmanek bylo připravit jeden „after dinner cocktail“ a jeden „fancy cocktail -long“ dle vlastní receptury. Všem přítomným se s Tullamore D.E.W. pracovalo tak dobře, že předvedli vynikající kreace. Pro porotu proto bylo velmi obtížné vybrat ty nejlepší. Vítězem soutěže se nakonec stal Ladislav Glaser z baru Oblaca (umístěný na Žižkovském vysílači), na druhém místě se umístil Jaroslav Janoušek z Black Angels, bronzovou příčku pak obsadil Milan Zalešz Bugsy’s.

Patřičný lesk celé akci dodala i osobní účast cocktail brand ambasadora Tullmore D.E.W. Charlieho McCarthyho, který pro Tullamore D.E.W. připravuje signature drinks. Ten své umění a originální receptury osobně předvedl všem přítomným.

Tullamore D.E.W. je nejprodávanější whisky na českém trhu, kde překonává jakoukoli jinou irskou, ale i skotskou či americkou whisky. Loni značka pokračovala navzdory poklesu trhu s lihovinami v razantním růstu a překročila magickou hranici milionu prodaných lahví. Aktuálně má Tullamore D.E.W. zhruba 25% podíl načeském trhu, to znamená, že každá 4. láhev whisky v maloobchodu či každý 4. panák whisky v restauraci představuje právě tato značka. V letošním roce se navíc Tullamore D.E.W. představila svým příznivcům ve zcela novém atraktivním balení.

Za úspěchy nejen načeském trhu stojí specifický charakter Tullamore D.E.W., daný unikátním způsobem výroby. Zaprvé je to trojnásobná destilace a následné zrání v sudech po bourbonu a sherry, které se podílejí na její nezaměnitelnějemné chuti. Zadruhé je to spojení tří typů whiskey (triple blend) – pot-still, sladové (malt) a obilné (grain) whiskey, z nějž plyne velmi komplexní chuť. Výsledkem je jemná chuť s tóny koření, citrusů, sladu a náznaky vanilky. Pro své nezaměnitelné vlastnosti si značka Tullamore D.E.W. vysloužila řadu prestižních ocenění od odborníků z celého světa. Například loni byla Tullamore D.E.W. 12 Year Old v soutěži World Whiskies Awards pořádané prestižním časopisem Whisky Magazine vyhlášena nejlepší irskou blended whiskey světa. Jen za posledních deset let získala značka v nejrůznějších mezinárodních soutěžích 27 zlatých medailí.

Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách